Werkwijze

Eerste consult

De eerste keer dat u bij ons komt, houden we een ‘intakegesprek’. Dit eerste consult duurt ongeveer 60 minuten. U kunt tijdens dit gesprek het volgende verwachten: registratie van persoonsgegevens (zover nog niet bij ons bekend), medische gegevens en aanvullende gegevens (zoals bijvoorbeeld contactpersonen).

Onderzoek naar verwachtingen, uw persoonlijke hulpvraag, klachten en (andere) medische- en dieetgeschiedenis, leefomstandigheden, eetgedrag en voedingstoestand.

Om uw voedingstoestand goed te kunnen bepalen, nemen we een uitgebreide voedingsanamnese af. Dit is een analyse van wat u dagelijks eet en drinkt. Ook worden er zo nodig metingen gedaan zoals gewicht, lengte, tailleomvang en vetmassa.

Met al deze gegevens bepalen we samen de doelstelling en stellen we een behandelplan op.

Indien gewenst ontvangt u na het eerste consult een uitgebreid persoonlijke voedingsadvies.

Voor het eerste gesprek vragen wij u het volgende mee te nemen:

  • Uw verwijzing van de (huis)arts, specialist of praktijkondersteuner
  • Uw verzekeringspas
  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Als het lukt: een dagboekje van 3 dagen met wat u eet en drinkt
  • Een overzicht van uw medicijnen

Vervolgconsult

Deze duren 30 minuten. Hier gaan we onder andere in op de dagelijkse uitvoering van de behandeling en we evalueren de resultaten. Indien nodig passen de uw behandelplan aan. Uw eigen inbreng, vragen en motivatie zijn heel belangrijk om tot het gewenste einddoel te komen.

Het aantal vervolgconsulten kunt u uiteraard met de diëtist afstemmen.

Rapportage naar de verwijzer

Bent u naar ons verwezen door de (huis)arts of specialist, dan ontvangt deze aan het begin en aan het einde van de begeleiding een rapportage.

Klanttevredenheids-onderzoek

Het is mogelijk dat u tijdens of aan het einde van uw behandeling gevraagd wordt om een vragenlijst in te vullen. Dit is een verplichting die is opgelegd door een groot aantal zorgverzekeraars. Uiteraard heeft u de vrije keuze om aan dit klanttevredenheidsonderzoek mee te werken, maar wordt wel gewaardeerd.

Meldingen en klachten

Als diëtistenpraktijk zijn wij natuurlijk altijd op zoek naar verbeterpunten om zo onze zorgverlening verder te optimaliseren.
Heeft u een melding of een klacht dan vernemen wij graag eerst van u zodat we gezamenlijk kunnen kijken naar een oplossing. U kunt telefonisch, per mail of via ‘het contactformulier’ contact met ons opnemen.

 

Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website. Het klachtenloket is ook per mail of telefonisch bereikbaar op 030 310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of via info@klachtenloketparamedici.nl

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?